Brukerforum Folkeregisteret

Folkeregisteret inviterer til brukerforum for å gi informasjon om utviklingen i registeret. Det er mulig å delta fysisk eller digitalt.

Dato: 19.10.2022
Oppstart: 09:00
Faggruppe: Felles
Sted: Digitalt

Program

Brukerforum blir delt i bolker etter tema.  Programmet er ikke uttømmende, og det kan forekomme noen endringer. Det er ca. 1 time for hver bolk, og det er lagt inn pauser mellom hovedbolkene.

  • kl. 9.00 - 10.00 Folkeregisteravdelingen 

    • Nytt siden sist, generell status og informasjon
    • Informasjon om utviklingstiltak som er under planlegging for 2023
    • Brukerundersøkelse blant konsumentene i 2022
      – Informasjon om ny brukerundersøkelse
  • kl. 10.00 - 11.00 Delingstjenesten og IT

    Delingstjenesten:

    • Status for å ta i bruk delingstjenester
    • Vask og ajourhold, samt opplysninger til forskning
    • Bruk av fødsels- og d- nummer for «privat» og «presse»
    • Endringer i delingstjenestene

    IT:

    • lnformasjonsmodell
    • Informasjon om Swaggerhub
    • Prinsipper for generering av hendelser ved oppdatering av data
  • Kl. 11.00 - 12.00 ID-forvaltning 

    Status ID-forvaltning

    • Høring nasjonale ID- kort til utledninger
    • Etablering av status «unik» i Folkeregisteret

    Nasjonal eiD-strategi, ved Stig Slaatto-Homes, Digitaliseringsdirektoratet

Kontakt

Praktisk informasjon

Digital deltakelse
Påmelding eller registrering er ikke nødvendig ved digital deltakelse
Sendingen vil ligge som øverste sak den aktuelle dagen, og vil være tilgjengelig som opptak på lenken i ettertid.
Fysisk deltakelse
Ønsker du å delta fysisk, send e-post til Fr-stab@skatteetaten.no
Adresse; Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo (Helsfyr)

Dokumenter

Ingen dokumenter til dette arrangementet.

Andre arrangementer

Samlet digitalkompetanse - alene blir kommunene for små!